חלל הפה שלנו יכול לעלות לעיתים לא מעט כסף, החל מיישור שיניים, ניקוי אבנית, עקירה של שן בינה ועוד מגוון טיפולים שונים שמרביתנו יעברו אותם בשלב כזה או אחר בחיים. אך אחד הטיפולים שגם נחשב לדי פופולרי בישראל הוא לא אחרת מאשר השתלת שתל דנטלי חדש, טיפול זה עלול לעיתים להגיע להוצאה כספית לא קטנה ולכלול מגוון של טיפולים משלימים ובדיקות כאלו ואחרות. אך בכדי לעשות מעט סדר, במאמר הבא ננסה לקמט עד כמה שניתן את עלויותיהם של שתלים דנטליים, החל מסוגי השתלים ועד לאופי הטיפול והבדיקות.

לפני העלויות, איך חוסכים?

בכל טיפול שנעבור בין אם יהיה לאחד המוצרים שברשותנו או לגוף שלנו עצמו, ישנם כמה דרכים לחסוך בעלויות השונות. אך בכל הקשור לטיפול שיניים אחד הטיפים הטובים והמומלצים של רופאי השיניים(וכמעט לכל בעיה) היא לא לדחות את הטיפול. מטופלים רבים נוהגים "לדחות" את הטיפול, בין אם בנטילת משכך כאבים ועד ל"הכאב עבר והכל בסדר" ולעיתים גורמים לנזק להתעצם. מקרים שכאלו יכולים להשפיע מיישור שיניים וכמובן עד להחלפת שן בשתל, כך שבמקרים מסוימים טיפול מוקדם בשן חולה עלול לחסוך את כל עלות הטיפול! אבל אם מצב השן דורש החלפת שן בשתל, מומלץ לברר בנוגע לביטוחי שיניים שלנו, שירותים דרך קופת החולים וכו'. גופים אלו יכולים לעזור גם בעלויות המטפל, בבדיקות השונות ובהשתתפות עצמית לאורך כל הטיפול עצמו.

סוגי שתלים

ישנם כמה וכמה סוגים של שתלי שיניים, אך מבין כל השתלים ישנם שלושה הנחשבים לדי שכיחים בקרב המטופלים בישראל. הראשון מבין כולם הוא לא אחר משתלי הבייקון המייחדים את עצמם באורכם הקצר ושטח פנים רחב, כזה המאפשר גם העמסה של שיניים טוחנות וגם החלמה מהירה. עלותם של שתלי בייקון נעה בין 3,200 עד 6,00 שקלים, כאשר המחיר כולל גם שיקום. שתלי זירקוניה הינם שתלים מבוססי חרסינה ונחשבים למעולים לאזור הקידמי של הלסת, עלותם נעה בין 3,800 עד 5,700 לשתל כולל שיקום. הסוג השלישי הם שתלים ביזאלים הנחשבים לארוכים במיוחד ומורכבים בעצמות הלסת, עלותם נעה בין 8,800 עד ל15,000 שקלים כולל שיקום.