נושא הלחם עבור רבים מאיתנו עלול להיות גם מאכל עם מעט מורכבות, כשחלקים מהחברה מבקשים להימנע מלחם בין אם עקב צורכי דיאטה ובין אם בשל רגישויות שונות. לכן בכדי להמשיך ולהנות מתוסף היסטורי ומשמעותי למין האנושי, מומלץ להכיר את סוגי הלחמים שיכולים להיות לא רק טעימים ומשבעים אלא גם טעימים. לחמים אלו מגוונים ויכולים להיווצר מסוגי קמחים שונים ועד לסוגי אפייה אחרים. סקרתי מספר המלצות באתר https://www.lehamim.co.il/

לחמים בריאים וטעימים-שיפון וחיטה מלאה

המתכון הבא הוא של לחם שיפון וחיטה מלאה, הוא אמור להספיק לכ-32 יחידות או לשני לחמים גדולים ובעבורו נזדקק לכ-100 גרם קמח שיפון מלא, חמישים גרם שמרים טריים, 2 כפות דבש(או סוכר חום), 3 כפיות של מלח, 3 כפות של שמן זית, 2.5 כוסות מים וכמות זהה של קמח חיטה וכ-300 גרם של קמח לבן. מעל קערת המיקסר מנפחים את הקמחים השונים, מוסיפים שמרים, דבש, מים ולשים למשך 2 דקות שלמות כשלאחר מכן מוסיפים את המים והמלח. לאחר ההוספה לשים עוד עשר דקות שבסופן נותנים לבצק הרך והגמיש לתפוח כשעה וחצי.

עם סיום התפיחה נחלק בצורה שווה את הבצק על משטח מקומח, נבצע חלוקה שווה בין הבצק ובצע שלושה עד ארבעה חתכם על גבי הלחם ולאחר מכן ניתן לבצק לתפוח עוד כ30 דקות ונחמם את התנור ל230 מעלות. את הלחם מומלץ לאפות במפלס התחתון כשלאחר עשר דקות, ננמיך את המעלות עד ל180 מעלות ונותיר את הלחם עוד כעשרים וחמש דקות בתנור.

לחם סגול ובריא

עבור לחם הסלק נצטרך כף מלח, כפית סוכר, כף שמרים, 2 כפות שמן זית, חצי כוס של חלב, 2 וחצי סלקים קלופים, שלושתרבע מים חמים ו3 וחצי כוסות קמח. את מחית הסלק נכין בעזרת קציצה דקה של הסלקים, אותם נזרוק אל מעבד מזון יחד עם חצי כוס חלב ונערבב עד לקבלת מרקם חלק. בקערה נפרדת נערבב את השמרים הסוכר והמים ונניח להם עד לחמש דקות, כשלאחר מכן נערבב את הקמח, המלח ומחית הסלק יחד עם שמין הזית עד לעשר דקות.

לאחר לישה בעזרת המיקסר או בצורה ידנית ניתן לבצק מנוחה בין שעה עד לשעה וחצי את הבצק נכה מעט על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה, נכסה בנייר נצמד ונכה מעליו. את התנור יש לחמם ל190 מעלות, מתחת לרשת עליה נשים את הלחם יש לשים תבנית שטוחה עם מים רותחם ולחרוץ איקס מעליו. משך זמן האפייה ינוע בין שלושים עד לשלושים וחמש דקות.