הקיץ כהזדמנות לחיבור

יש משהו חשוף בחמימות של הקיץ. הקיץ בניגוד לחורף מזמן לנו חשיפה. אנחנו משילים מעצמנו את לבוש החורף הכבד. חמימות מתפשטת באיברנו, הגוף מוכן להוציא עצמו מסגירות החורף. הימים ארוכים יותר, מוארים יותר, הם מזמנים לנו מפגשים עם חברים, משפחה, הכרויות חדשות. 

אפילו החומר מתרחב בחום הקיץ. זו הסיבה שבמבנים משאירים רווחים בין החלקים, כדי שבחום יהיה לחומר מקום להתפשט. גם אנחנו בנויים מחומר חלבוני ומתנהגים כמו כל חומר עלי אדמה. בחום הקיץ התפשטות החומר הזו מקרבת גם אותנו לאנשים נוספים.

לא לחינם אנחנו רואים יותר חיבורים בין בני אדם בחום הקיץ. יותר חתונות, יותר פגישות, יותר הכרויות, יותר חשיפה לאחרים. גם הלב שלנו מתרחב בעונות החמות. פחות דיווחים על דיכאון שסוגר את האדם בתוך עצמו, פחות איומים על התאבדויות, פחות לחץ על המחלקות במוסדות בריאות הנפש. יותר יציאה לחופשות להתרחבות במרחב הפיזי והנפשי.

הקיץ הקרוב, שבא עלינו בעקבות שנה של סגרים, שנה של הצטמצמות החומר החלבוני בבתים, של הימנעות ממפגשים במקומות העבודה, של חגים מצומצמים במשפחות גרעיניות. שנה של התבוננות פנימה, של חשבון נפש בצל הקורונה. בצל המגפה שהראתה לנו עד כמה הגורל של כולנו מחובר. עד כמה משק כנפי העטלף בווהאן שבסין משפיע על כל אחד ואחת בכל רחבי כדור הארץ. שנה של בחירות רביעיות כאן אצלנו בישראל מזמן לנו התבוננות על הנפרדות שבינינו, מצביע על הצורך בחיבור באיחוד הלבבות כפתרון לצרות הפוקדות אותנו בארץ ובעולם.

שום דבר אינו מקרי כמו שכתוב בבלוג https://delight.co.il/ , היקום מדבר אלינו בשפתו, בשפת האסונות וביניהם אסון הקורונה, בשפת הפלונטר הפוליטי שהולך ומסתבך פה בארצנו. הקיץ הזה זו הזדמנות פז, חלון הזדמנויות, לקחת את כל התובנות מהקורונה שממשיכה להשתולל בעולם, את התובנות מהפלונטר הפוליטי וללכת לכיוון שונה מזה שהורגלנו לו. ללכת לפתרון שטרם ניסינו דיו, לפתרון שעל פניו לא קשור לפתרון באמת. לפתרון של לשים בצד את המחלוקות, להאדיר ולהדגיש את המחבר מעל פני המפריד כדי להגיע לחיבור לטובת כולם.

מדעני העולם יצרו חיבורים כלל עולמיים וראה זה פלא כנגד התחזיות שאמרו שחיסון לקורונה ימצא תוך שנתיים, שלוש, חמש נמצא חיסון/פתרון לקורונה בזמן קצר יחסית. אם בכל התחומים אנשים ישלבו ידיים לחיבורים נוביל יחדיו את העולם למקום טוב יותר בכל התחומים. ויפה שעה אחת קודם.