בעולם המערבי של ימינו ישנם לא מעט אפשרויות משחק שונות וטרנדים חוזרים ונעלמים לעיתים תכופות, כאשר משחקים אלו צצים החל מגיל הילדות של רובנו ומקבלים תהודה ומקום של כבוד גם בגילאים מתקדמים יותר. מחקרים רבים מעידים כי יכולות המשחק שאנו רוכשים בעיקר בזמן הילדות, מאפשרים לנו להתנהל בצורה הרבה יותר פרודוקטיבית לחברה ולעצמנו וכל שכן עוזרים בלימוד החוקיים החברתיים ובהתנהלות חברתית. בקרב ישראלים רבים אחד המשחקים המהנים והפופולריים הוא לא אחר מאשר לוטו, המביא עימו סיכויים לא רעים בזכייה בפרסים בשווי מיליוני שקלים. אבל מה עוד גורם לכל כך הרבה אנשים בישראל  לאוהב את משחקי הלוטו?

זה לא רק עניין של ריגוש – השאלה למה אנשים כל כך אוהבים את הלוטו נעוצה לא רק בתכתיבים החברתיים אותם כל אחד מאיתנו ממלא, אלא גם בצורך לריגוש. עם זאת כאשר ריגוש כמו משחקי הלוטו מאפשרים הנאה מושלמת למשך פעמיים בשבוע, דרך אדרנלין גבוהה ואפשרות נהדרת לזכייה בפרסים, הריגוש האדרנלין ואפילו המשפחה הקרובה הופכים לחלק מהמשחק הנהדר הזה. שנית כל השתתפות השבועית מותירה אצל רבים סכומי זכיה לא קטנים, אשר גם מתגמלים עבור השחקנים המתמידים. בנוסף לכך משחקי הלוטו והצ'אנס מאפשרים למשתתפים גם אפשרויות משחק מגוונות, אשר מביאות עימן כמובן גם זכיות לא קטנות וזמן הנאה לא קטן גם באמצע השבוע.

למה אנשים כל כך אוהבים את הלוטו? כי זה חוזר אל החברה

מהותה של הגרלת הלוטו ומפעל הפיס בכלל היה על מנת להחזיר את כסף לקהילה, במיוחד כאשר מדינת ישראל הצעירה הייתה תחת תקופת צנע ונדרשה בנייה של לא מעט מבני ציבור לרווחת התושבים והעולים החדשים. המהות הזו מלווה את מפעל הפיס ואת הגרלות הלוטו לאורך שנים, כאשר עוד ועוד שחקנים מקצוענים, תלמידים, סטודנטים ומגוון מגזרים באוכלוסייה הישראלית נהנים מתרומה של מפעל הפיס במיטב רגעים בחייהם של הישראלים. על כן משחקי הלוטו מאפשרים אומנם זכיות גדולות אשר מהן ניתן להפיק גם לא מעט כסף, אלא גם תרומה לחברה הישראלית.