מדינת ישראל עושה לא מעט צעדים על מנת לצמצם את מחירי הדירות, אלו הנחשבים לגבוהים יחסית ולפעמים הופכים גם לבלתי אפשרים לזגות צעירים לא פעם. אך יש לזכור כי מחיר דירה תלוי בלא מעט מרכיבים, את הקלים שבהם שנוכל בעצמנו לראות כמו מיקום הנכס, מספר החדרים והסביבה שלו. אך בשביל לקבל תמונת מצב גדולה ורחבה של הנכס יש להעזר בשמאי, אשר יכול לחדד כמה נקודות שלא היו גלויות לנו בזמן שבחנו את הנכס או שבעל הדירה מצא לנכון לא לשתף אותנו. נקודות אלו יכולות להיות קריטיות על כל עסקה באשר שתהיה, לכן שמאי מקרקעין יכול להיות לכם מועיל גם בעיר כמו חיפה.

בדיקת שמאי בשביל להיות בראש שקט

בדיקת מסוג זה הינה מקיפה ובוחנת לא מעט היבטים של הנכס, החל מהיתרים לבנייה נוספת בתוך הנכס ועד למצבן של התשתיות שנמצאות באזור. היבטים אלו אמנם חשובים אך ישנם לא מעט היבטים אשר יכולים להשפיע גם בהיבט הכלכלי של העסקה, למשל אם הנכס משועבד? במצב שכזה יש לשקול את הקנייה שוב פעם. יחד עם אלו בדיקת שמאי מקרקעין יכולה גם לסקור היתרי בניה בעתיד ואפילו לומר לכם בין אם יוקם בניין מלפניכם ויסתיר את הנוף היפיפה של חיפה, ובין אם הבניין מהצד הימני לנכס מיועד להריסות.

למה זה חשוב גם בחיפה?

בערים גדולות קצב ההתחדשות העירוני ברוב המקרים גבוה יותר משל הערים הקטנות, אלו נעשות על ידי לא מעט תכנוני מתאר ותמ"א שונות ויכולים לשנות את פני העיר במרחק של שנים ספורות.
והנה דוגמא המוכיחה את החשיבות לבדיקת שמאי דווקא בעיר גדולה כמו חיפה, כך למשל אם קניתם נכס בבניין שבעוד מספר שנים יעבור תמ"א או הריסה. הדבר זה עלול להשפיע על מחיר הנכס זה בראשונה, ובשניה מידע מסוג זה אמור לעזור לכם לתכנן את עצמכם ואת מהות הנכס שתקנו לשנים הבאות. הערכת שווי של דירה נע כיום בין אלף ושמונה מאות שקלים לעד חמשת אלפים שקלים, יחד עם זאת מחיר לבית צמוד קרקע נע בין 2200 שקלים לעד ששת אלפים שקלים.
שכר הטרחה משתנה בהתאם לסוגי הערך וסוג הערך, כך שמומצע של נכס תעשייתי לא יהיה דומה למומצע הערכת שטח חקלאי.