מסמך של קורות חייים יכול להיות עבור רבים מאיתנו מסמך שאפשר להגדיר כ"גורלי", לא פעם אנחנו נשלח קורות חיים לעבודה שתהיה עבודת החלומות שלנו והצ'אנס הראשוני שלנו יהיה קורות החיים שלנו. ובשביל זה כמובן ישנם לא מעט טיפים ופתרונות אשר יכולים לעזור בהפקת קורות חיים די מרשימים, אבל במידה וקורות החיים שלכם ריקים מניסיון עדיף להשאר עם המאמר הזה ולגלות כיצד תוכלו להרשים גם ללא ניסיון תעסוקתי בכלל. 

השכלה

כאשר אתם מנסים להתקבל לעבודה ללא ניסיון תעסוקתי עליכם להדגיש את ההשכלה שלכם, גם אם יש לכם תעודת בגרות או תעודה מקצועית. חשוב לציין אותם ואת הציונים וההישגים שהיו לכם בזמן הלימודים או כאלו המופיעים בתעודה. זכור להדגיש גם חלקים רלוונטים בתעודת הבגרות או תעודת מקצוע, ככל שאלו יהיו רלוונטים עבור העבודה אליה אתם שולחים את קורות החיים, כך הדבר יעזור לכם. כמובן שאם אתם בעלי תואר אקדמי דאגו גם כן להדגיש הישגים וקורסים רלוונטים עבור אותה העבודה, הצטיינות הישגים וכו. 

ניסיון ללא ניסיון

רבים מהאזרחים במדינת ישראל מחוייבים לתת x שנים כחלק משירות חובה, חלק משירות זה יכול להיות שירות צבאי וחלק מהשירות יכול להיות שירות לאומי. בשתייהם תוכלו להשתמש בניסיון שצברתם, בין אם הייתם שקמיסטים ובין אם עזרתם רק בחלוקת תרופות. ברוב השירותים אתם תצברו ניסיון אשר יעזור לכם במידה מסויימת להבליט כישורים או את הניסיון התעסוקתי שבו שירתתם. כמובן שהדבר הזה עוד יותר רלוונטי אם אין לכם ניסיון תעסוקתי, הדגשת התפקידים והמיומנות שרכשתם בשירות הצבאי או הלאומי יעזרו להדגיש מוסר עבודה, מיומנות ועוד וזה מאוד חשוב כשבאים לכתוב קורות חיים ללא ניסיון

קצר וקולע

השתדלו לשמור כתיבה תמציתית של כל הפרטים עליכם, אך זכרו גם להדגיש את המיומנויות אשר רכשתם בבית הספר ובשירות הלאומי שלכם. יחד עם זאת שמרו על ריכוז של כל אלו יחד ואל תתפזרו על הדף בגלל מחשבה שאין בידכם מספיק מידע למלא אותו. ככה גם תצליחו להקל על המעסיק הבא שלכם,  בכך שתרכזו את הדברים הרלוונטים, ולא תמלאו את כל הפרטים בצורה מפוזרת על פני הדף.