אומרים שאנשים הם כמו האקלים שבו הם חיים. הייתי רוצה שיבדקו מה היחס בין סוגי האקלים לסוגי האנשים. 

למה האוכלוסייה באקלים חם הם אנשים חמים? ואנשים באקלים קר נחשבים קרים ומסוגרים? לכאורה, זה צריך להיות הפוך. באקלים חם יחפשו יותר אווריריות וקלילות ובקר כפיצוי האנשים יהיו יותר חמים אחד אל השני. בעיני זה מוזר. 

האם האקלים בכדוה"א נמצא בידיים שלנו?

האקלים הוא מצב נתון, כך אומרים, ולכן בקשר אליו אין הרבה מה לעשות, חוץ מלהמציא טכנולוגיות מתאימות כפיצוי. אבל מה לגבי הטבע האנושי? מה אם אנחנו יכולים דרכנו לאזן את מזג האוויר? בהתנהגות שלנו אחד לשני נקבע את מצבנו. יכול להיות שסביבנו תהיה סערה ענקית אבל נרגיש כמו בפארק שעשועים אינסופי!! 

מה יקרה אם ננסה לראות איך התנהגות אנושית יכולה לפצות על נזקי מזג האוויר? הנחה בהחלט שווה לנסות ולבדוק. מיְ֫ שגר באקלים ממוזג ירבה הפגנות חיבה, שיצחק בקול ֫ רם, שיחבק,  שישיר וירקוד. בינינו, להיות ישראלי רק בלי הקוצים זה רווח נקי! מי שגר בצ'כונה רותחת יכול להיות הבריזה הרעננה והמרגיעה שכולם מחפשים כדי להירגע. 

הניסוי האקלימי האנושי הראשון – ככה לו נקרא.

בצורה הכי פשוטה נפתור לכולנו את הבעיה הכי מרכזית בחיים – האווירה במדינה. היחסים בין האנשים. אם ננסה להלחם באקלים דרך השלמת החוסרים בחום או בקלילות אנושית נרגיש כולנו הרבה יותר טוב, ומבלי להוציא פרוטה.

יש מצב שאולי נגלה כמה דברים מפתיעים על הקשר שבין התנהגות אנשים למצב מזג האוויר, קשרים אנושיים והשפעתם על הטבע בכלל. מה אם רמת בני האדם אכן משפיעה על הרמות הנמוכות יותר של הטבע? מה אם כל העצבים, הכעס והשנאה הם שמביאים עלינו את תנאי האקלים הקיצוניים?

הרי גם אנחנו חלק מהטבע והטבע כולו מקושר וכל חלק בו משפיע על השאר. אם כן, מהי ההשפעה האנושית על הטבע? הגיע הזמן לחקור. לא רק שהחיים שלנו יהיו הרבה יותר נוחים בכל מזגי האוויר השונים, אלא גם נשפר לכולנו את איכות החיים ונפתור מהשורש את מרב הבעיות. כי מה יש בחיים יותר מיחסים בין אנשים? 

אז אולי האקלים הוא לא מצב נתון שאין לו שום קשר אלינו ואולי הטכנולוגיה שצריכים לפתח היא לא עוד מכונה. יש לנו פה אפשרות גדולה לסדר את החיים ולקבל סוף סוף תחושה טובה. שכל מקום ירגיש כמו בית כי נחיה ביחד באיזון ממש בעין כל סערה.