חוק האשראי שנכנס ב2019 מנסה להפוך את החיי הקרדיט שלנו לתחרותיים יותר, על ידי איסוף המידע הפיננסי שלנו נוכל כיום לקבל את ציון על יכולת הניהול של חשבונות הבנק והכלים החוץ בנקאים שלנו. בעבר חוק זה אסף רק נתונים שליליים ובעיקר על מנת לוודא כי אנשים בעלי חוסר יכולת פרעון יפתחו חשבונות בנקים נוספים או יחלקו צ'קים נוספים ללא כיסוי. נתונים אלו נאספים על ידי בנק ישראל ומועברים אל לשכות האשראי השונות, הפועלות תחת אישור של בנק ישראל. כיום החוק החדש מנסה לגרום לתחרות על הקרדיט של הלקוחות, כאשר אם דירוג האשראי שלכם יהיה חיובי תוכלו לקבל אחוזי ריבית מעולים. אך במידה והדירוג שלכם ימצא נמוך ייתכן ותתקשו לקבל הלוואה ואם כן אז אחוזי הריבית שלה יהיו די גובהים. עם זאת בדיקת BDI אמורה להיות מקיפה יותר ויסודית הרבה יותר מדוח נתוני אשראי. 

על מה מתבססת הבדיקה?

בדיקת BDI מתבססת בראש ובראשונה על ההתנהלות הפיננסית שלנו החל מהיכלות שלנו לנהל עובר ושב ללא מינוס, עמידה בפירעון של הלוואה, צ'קים שחולקו, מסגרות אשראי שונות ואת כל ההיסטוריה הפיננסית בעצם החל מהיותכם בגיל 18. כמובן שגם ותק של החשבון וניצול המסגרות השונות משמשות חלק מפרמטרים לדירוג האשראי, אשר אליהם מתווספים גם כן נתונים חיוביים. אלו יחושבו כדוגמת הכנסה חודשית, נכסים שונים בבעלותכם ויכלול במידת הצורך מידע משפטי כמו צוי כינוס ועוד.

איפה עושים בדיקת BDI?

כיום תוכלו לקבל את דוח BDI  שלכם גם דרך בנק ישראל ללא עלות ראשונית, ושם תוכלו לראות בהרחבה כיצד אתם מתנהלים צורה פיננסית. כל זאת בעזרת תצוגה גרפית שתאפשר לכם להבין מיד היכן הם הנקודות הבעייתיות בהתנהלות שלכם, אך תוכלו לעשות בדיקת BDI על ידי אחת משלושת לשכות האשראי אשר מאושרות לכך. הראשונה מביניהן היא לא אחרת מדן אנד ברדסטריט, שהיא כמובן חברת בת של החברה האמריקאית דן אנד ברדסטריט. החברה קמה בישראל בשנת 1961 ונחשבת מאז לאחת חברות המדרג המובילות בישראל. החברה השנייה גם נחשבת כאחת מהקונצרנים הגדולים בכל הקשור לאיסוף מידע עם ערך עסקי, שיווק כלכלי וביטוח סיכוני סחר חוץ והיא עונה לשם Coface BDI . בישראל היא נכנסה אל השוק בשנה האחרונה אך עדיין עם ותק לא קטן. החברה השלישית היא קו מנחה הישראלית, אשר בבעלותה של קבוצת "אפרת" והיא הוקמה בשנתת 1981 ועוסקת מאז באיסוף מידע בתחום העסקי.