בדידות חברתית היא תחושה של העדר יחסים חברתיים שבצידה כמיהה לקשרים חברתיים המובילה להרגשת חוסר שייכות. הרגשת בדידות יכולה להופיע אצל אנשים המוקפים בחברה ולעומתם כאלה שאין להם חברים לא בהכרח ירגישו בדידות. לעיתים תחושת הבדידות נובעת מחרדה חברתית. אדם חרד ונלחץ מקשרים חברתיים, מאינטראקציה עם אנשים אחרים נמנע מקשרים, מתרחק מאנשים, אינו משתף אחרים ברגשותיו. הוא אמנם נמנע ממצבים מלחיצים אך נופל לבדידות ובעקבותיה לדיכאון. לפי קארל יונג "בדידות נובעת לא מחוסר אנשים סביבך, אלא מחוסר היכולת לדבר עם אנשים על מה שמשמעותי לך".

אפשר להרגיש בדידות גם כשמסביבך הרבה אנשים

חרדה חברתית מובילה למיעוט חברים, הקושי לרכוש חברים הולך ומתגבר עם ההתבגרות. החברים המעטים שהיו הולכים כל אחד לדרכו בצבא, בלימודים הגבוהים, בזוגיות ואלה הסובלים מחרדה חברתית מתקשים ליצור חברים חדשים וכך הבדידות החברתית הופכת להיות הקושי העיקרי שלהם. על מנת לשבור את מעגל הבדידות החברתית נדרשת תעוזה לצאת מדפוסי התנהגות שלהם על מנת לאפשר לאחרים להכיר אותנו. אם הם לא יפרצו את מעגל הלבד הם יישארו בבדידות ואי שייכות חברתית.

כדי לעזור לעצמו לצאת מהבדידות החברתית האדם החווה בדידות חברתית יכול להסתייע בקבוצת שבועיות אינטימיות, בה יתרגל וישתף אחרים ברגשותיו, קבוצת התמיכה הזו תספק לו חיזוקים. אף הוא יספק לאחרים בקבוצת השווים שלו משובים חיוביים שיעזור לו להרגיש משמעותי, כך קבוצת התמיכה תעזור לו לבנות בתוכו תחושת שייכות ומשמעות. אנשים הסובלים מחרדה חברתית חוששים לגעת ולשתף בדברים משמעותיים, בקבוצת התמיכה המטרה היא לדבר על דברים משמעותיים ואילוץ זה מאפשר לפוגג את הרגשת הבדידות החברתית. הקבוצה מסייעת לאנשים החווים בדידות חברתית להיפתח לפני הקבוצה ולשתף בקשיים שלהם.

השיתוף של חברי הקבוצה מראה ליחיד בה שיש אנשים נוספים הסובלים מאותה בדידות וזה נותן ליחידים בקבוצה את ההבנה שהם לא לבד. ככל שהם מרגישים פחות לבד הם משתפים יותר ומרגישים יותר משמעותיים, ככל שמתחזקת בהם תחושת המשמעותיות הם מרגישים פחות בודדים. התמדה בהשתתפות בקבוצה לאורך זמן, התמדה בשיתוף ובפתיחות, אפילו שהיא מלאכותית בתחילה, יכולה להביא לשיפור ובהפחתת תחושת הבדידות כבר לאחר מספר מפגשים.